ЦДПР закликає до співпраці
Запрошуємо всіх, кого цікавить розвиток націоналістичної думки та руху надсилати свої матеріали, міркування, статті в редакцію

Цитатник

Є помилковим починати збройну боротьбу лише тоді, коли згода мас є забезпеченою!

 

Головна arrow Напрямні дослідження arrow Православ’я arrow Секти: поняття та причини вступу
Секти: поняття та причини вступу Надрукувати
Написав Семенюк Тарас   
18.06.06

ЦДПР стоїть на засаді визнання православ’я як національної віри українців у її тісному і нерозривному зв’язку із народними традиціями. Засилля неправославних рухів в Україні стрімко зростає і це не може не турбувати. Держава, яка проголосила своє не втручання у справи релігії (ст. 35 Конституції), по суті віддала українців на поталу сектам у часи трансформації суспільства, коли люди позбавлені чітких орієнтирів. Православні ж церкви притримуються самозакоханої позиції, мовляв, не треба нічого робити - проблема сама зникне. Ніхто сьогодні не скаже про довгострокові наслідки їхнього деструктивного світоглядного, етичного, соціальний та психологічного впливу. Фінансовані з-за кордону, вони активно розбудовуються, залучаючи до навернення психотехнології, вони роз’їдають суспільство і заперечують традицію пізнання Бога українцями.

ЦДПР закликає до інтелектуального заперечення та викриття сектантства. 

М.К.

СБТ “Еффата” на сторінці ЦДПР розпочинає постійну рубрику «Сектантство в Україні: проблематика і діалог». Дана стаття присвячена визначенню поняття секта і причинам вступу людей до них.

1. Основні поняття терміну секта.

На даний час із певністю можна ствердити, що наше суспільство зазнає постійних змін. Нестабільність, яка склалась призвела до того, що певна частина людства втратила відчуття постійності, безпеки. Часті стреси, депресії, неврози приводять до того, що людина шукає порятунку і тут їй на допомогу приходять різні вчителі, маги, сектанти, які твердять, що їхнє вчення є набагато ефективніше  і допоможе скоро звільнитись від приватних проблем, як духовних так і матеріальних. Саме це людину, а в недалекому минулому християнина, штовхає на дорогу вибору між Святою Церквою і лже провідниками. Досвідчуючи сьогодення, нажаль, можна спостерігати картину, яка не дуже втішає, а саме те, що люди слухають лже пророків і слідують за ними у різного роду об’єднання, які можна назвати секта. Пропоную вашій увазі короткий огляд цієї проблеми. Що значить секта і якими критеріями можна її охарактеризувати?

 Термін секта у перекладі з латинської мови може мати два значення. Зокрема переклад слова „secare” говорить про методу розділу чогось або відсікання від чогось основного. Ще один термін, який практично йде разом з вище згаданим, це “sequi” – який перекладається як слідування за кимсь, підпорядковуватись комусь. В загальному розуміння терміну секта ─ можна пояснити як збір певної кількості людей, які відділившись від головної релігійної спільноти, творять самостійну групу, яка своїм вченням заперечує певні догми, правила Церкви.

Соціологи і релігієзнавці визначають секту як таке об’єднання, яке складається з відносно невеликої кількості членів, яка постала через відокремлення від материнської Церкви, або, як наслідок протесту супроти вже існуючої доктрини чи культу. Характеризується секта сильною ізоляцією від зовнішнього середовища, авторитарним керівництвом, фанатизмом та конформізмом. В Латинській Америці до сект відносять ту групу людей, які не є підпорядковані Католицькій Церкві навіть якщо вони належать до традиційних протестантських Церков. Це вважається грубою еклезіологічною помилкою (термін “Eklessia” походить з грецької мови і означає – церква, спільнота людей).

Окрім терміну секта, який набув поширення у Європейських країнах, у США недавно був введений термін культ. У перекладі він означає – шана, почитання; він несе в собі декілька значень – поклоніння комусь або чомусь; сукупність ритуальних дій по відношенню до речей чи особи, як предмету поклоніння. Культ ─ це часто рух, який знаходиться в опозиції до домінуючої наукової традиції. Культ характеризується відмінним поглядам на те, що є реальне, можливе.

Зі встановленням християнства і Церкви загалом, термін секта почали застосовувати й до тих християнських спільнот, які прагнули виокремитись в окремі групи та звались єретиками. Скажімо Церква називає так ці спільноти, які розірвали з нею будь-які стосунки – викривляючи на свій лад її доктрини та вчення.

Ватиканський документ, серед різного роду нових рухів, згадує і деструктивні секти. Зараз коротко переглянемо визначення, яке пояснює даний термін. Деструктивний культ, тоталітарна секта – це авторитарна ієрархічна організація будь-якої орієнтації, яка своїм уставом чи психологічним навіюванням намагається зруйнувати природну гармонію людської душі, психічний і фізичний стан особистості, а також руйнує творчі традиційні норми, тобто культуру, порядок і соціальну комунікацію. Людина з цілями тоталітарного панування намагається під свій контроль захопити методою психологічного насильства, нових членів без їх добровільної й усвідомленої згоди. Ціллю є формування і підтримування в них стану неприродної і протизаконної залежності, покірності ідеям лідера, який в свою чергу прагне через не інформоване використання відданих йому і залежних від нього людей, до незаконного збагачення і незаконної влади. На думку професора Лангуоні деструктивними можна назвати такі групи, які мають тенденції використовувати неетичні методи маніпулювання, щоб вербувати і асимілювати членів і контролювати їхні думки, почуття, поведінку, використовуючи це як засіб сприяння лідера. Представники деструктивної секти перш за все свій вплив скеровують на особу, її сім’ю через застосування різного роду психологічних та соціальних технік. Людину використовують фізично, психічно чи матеріально, що в кінцевому рахунку приводить до узалежнення особи від групи чи провідника.

Основні критерії приналежності до деструктивних сект:

1.Гуруїзм – абсолютна влада обожествлених лідерів і їх оточення.

2.Побудова по принципу піраміди і особливо жорстка дисципліна та організація. Особа немає жодного права на волевиявлення.

3.Обман, або приховування частини важливої інформації про організацію при вербуванні нових членів.

4. Прийняття вартостей секти і строге їх наслідування, яке часто може проявлятись із фанатизмом.

5. Наявність секретного навчання, ритуалів і таємних рівнів посвяти.

6. Експлуатація членів.

7. Моральний релятивізм, тобто правильним є те, що підпадає під ціль секти.

8. Навіювання постійного почуття вини і страху перед групою чи лідером.

9. Абсолютне підпорядкування лідеру усіх сфер свого життя.

Якщо будемо спостерігати в спільноті наявність цих ознак, то сміло можемо зарахувати її до деструктивної секти.

Причини вступу у секти

Як пам’ятаємо термін секта означає розділяти, слідувати за кимсь, підпорядковуватись комусь. Розглядали також основні й найголовніші приналежності до даного типу угрупувань.

Зараз пропоную розглянути коротко причини вступу людей у секти. Спочатку хотів би розділити нашу тему на два блоки, а саме: перш за все зверну увагу на саму людину, тобто які люди і чому вступають у секти, а у другому блоці розглянемо методику сектантів притягання нових членів у свої групи.

Причину вступу у секту варто шукати перш за все у самій людині, а саме у її психологічному і духовному стані. Переважна більшість людей, які в минулому досвідчили певну духовну кризу, і яка за собою спровокувала депресивний стан, можуть стати легкою здобиччю сектантів. Вони в свою чергу докладають значних зусиль до того, щоб скористатися цією нагодою і запропонувати свою теорію вирішення особистої проблеми особи. Цей стан людини є досить небезпечний оскільки тут вона найбільш слабка, легко піддається під чужу теорію допомоги не задумуючись навіть над тим чи є вона правильною і чи містить вона долю правди. На думку психіатрів до першого типу людей відносять таких в яких добре розвинуте критичне мислення, достатньо самостійні у своїх виборах, і які за взірець мають певні духовні цінності. В таких людях можемо спостерігати певний інформаційний голод, вони прагнуть дізнатись щось нове і їх це особливо захоплює, такі люди також бувають незадоволені певними аморальними діями інших людей, такі люди перш за все прагнуть пізнати істину, яка б наситила їхній духовний голод. Такого типу люди прийшовши у секту прагнуть якнайшвидше завоювати авторитет у групі і по можливості здобути владу. Вони твердо переконані у своїй правоті і легко нав’язуют свою тактику гри слабшим за себе. Осіб з таким характером приваблює ідея швидкого вивищення і утримувати за собою авторитарний тип влади.

Другий тип людей включає в себе відсутність особистого захисту при певному психологічному стресі, переживанні, при значних перепонах на шляху до особистої цілі. Таким людям потрібне певне очищення від психотравмуючого ефекту. Вони потребують духовної підтримки. Важливо  також в цьому пункті зазначити те, що кризове матеріальне становище, незахищеність у суспільстві, зневіра у правлячій владі провокують до внутрішнього бунту особистості. В цьому стані людина шукає допомоги, спокою і стабільності, прагне позбутись самотності, намагається вирішити особисті вікові проблеми, шукає нових друзів і теплої спільноти.  Людина, як соціальна істота, має внутрішню потребу “належати”, прагне бути прийнятою і визнаною, залишити слід в історії чи просто в пам’яті людей, бути частиною спільної справи, відчувати свою вагомість.

Однією з причин я б ще назвав неспроможність Церкви вповні подати руку допомоги людям, які постали перед вибором. Оскільки людина як духовна особа після зневіри у правлячій владі приходить до Церкви, і якщо в ній не знаходить належних відповідей на свої питання, вдається до порад інших людей, які зазвичай можуть представляти певні сект.

У нашому другому блоці пропоную розглянути методику притягнення сектантами нових людей у секти.

Як правило всі сектанти перш за все проголошують загальноприйняті цінності, в чому і міститься їхня головна привабливість. Вже сама назва певного релігійного угрупування може викликати зацікавлення у людей на приклад: ”Міжнародний фонд допомоги і дружби”, “Духовне збагачення”, “Царство вічного життя”.

Секта в своєму ставленні до особи послуговується твердженням, що людина перш за все по своїй природі – споживач. Потрібно лише певні знання, опираючись на які можна зацікавити особу, яка прагне чогось у житті, у можливості дати їй те, що вона бажає. Кожна секта має свою методу і стандарт по захопленню нових членів. Спостереження показують, що втягнення в секти може відбуватися найпростішим чином. До вас можуть підійти на вулиці, або в метро різного роду  “місіонере” і дуже ввічливо запитують: “Чи можемо ми з вами порозмовляти? Хочете пізнати правдивого Бога? Хочете вирішити ваші сімейні проблеми на краще? Хочете, щоб ваша сім’я перетворилась у дружню спільноту?” або інше “Ми закликаємо людей читати біблію. Лише ми можемо відповісти на всі ваші запитання.”

Таким першим кроком сектанти заполонюють увагу перехожих і не байдужих до цього роду запитань. Коли сектант бачить, що ви зацікавились його запитаннями, і що ви хочете почути відповідь, тоді він намагається впровадити досить хитру тактику, а саме входить у довіру прислуговуючись своєю відкритістю перед вами, зацікавленістю вашими проблемами, множиною компліментів у ваш адрес, виставляє вам оцінку: говорить що ви є ентузіаст, енергійна людина, сильний інтелектуал. В часі перебування на розмові з людиною, сектанти використовують досить гарний психологічний прийом, а саме “засада взаємності”. Полягає вона в тому, що вимагає, щоб ми були вдячні особі, яка чинить нам добро. Увага, яку нам приділили (як нам здається безкорисливо) в кінцевому результаті буде вимагати від нас відповіді. Коли людина погодиться прийти на їхні зібрання, то там її зустрічають з дуже усміхненими обличчями, огортають її такою любов’ю, яку вона ніколи не досвідчувала у своєму житті. Постійні компліменти, підняття самооцінки в очах нових друзів творять неабиякі чудеса. Новоприбулий забуває про свої проблеми і віднаходить повагу та душевний спокій. Особа попадає у повну довіру до своїх нових друзів і повністю залежить від них. При будь якому небажанні виконати волю лідерів секти, особа позбавляється уваги. Їй залишається два варіанти, або “повстати” проти своєї “опіки” і втратити все, або все виконувати, і надалі  отримувати дорогоцінну увагу і сприйняття. Цей психологічний прийом називається  “бомбардування любов’ю”. Увагу до новоприбулих членів приділяють особливу, їм штучно створюють таку собі сферу радості і благодаті, щоб тим самим створити  у спільноті дух миру і спокою. Цей прийом за мету має показати певний емоційний контрас, благородну атмосферу. Людина відчуваючи таку атмосферу не буде байдужою до неї і великими кроками входить в неї і пізніше захоче ще прийти сюди, оскільки: «Там було досить спокійно, мило і всі мені бажали добра». Дана методика має вплив на людей з слабким соціальним статусом, тобто тих, які не можуть самостійно вирішити свої проблеми, критично не мислять, а легко довіряються під опіку інших. Впливу ця методика має також на тих, які по житті себе вважають покинутими і одинокими, вважають себе без місця у суспільній групі. Такі люди легко піддаються під управління старших по ієрархії в секті. Таких людей ієрархія позбавляє власної думки кажучи, що правильним є лише те, що говорять старші, і їх слід слухати щоб здобути у майбутньому благословення і бути у царстві вибраних. Головною метою правлячих у секті є подати розуміння неспасенності поза сектою, тобто наголошується на тому, що світ і суспільство поза сектою є приречене на загибель, і тільки дана секта гарантує спасіння.

Говорячи про методу, мусимо завжди пам’ятати основу будь-якого сектантського переконання – правда буде там завжди завуальованою та прикритою різного роду перебільшеннями. Всю істину людина так і не пізнає, бо починаючи від першої розмови, включно із входом у секту, вона буде жити в стані дезінформації. Особі будуть говорити, що Бог через учителя вибрав саме її, тому що вона є дуже красивою, талановитою і призначено для великої місії. Обман, теплість, ласкавість, лестощі й обіцянки – все це старі і добре випробувані прийоми для втягнення в секти. Ними послуговувались багато років тому і тепер, бо вони допомагають втягнути людину в новий для неї світ без її згоди.

Коротко про СБТ “Еффата”.

Головним завданням студентського біблійного товариства Еффата Львівської Духовної семінарії Святого Духа Української Греко-Католицької церкви є поширення інформації про різні псевдо християнські рухи і секти, які сьогодні стали дуже розповсюдженими. Слово "Еффата" - в перекладі з давньоарамейської мови означає заклик бути відкритим. В Новому завіті цей вираз знаходимо серед слів Христа, коли він відкрив очі сліпородженому (Мр. 7, 34). Заклик "Відкрийся!" - для кожного з членів Біблійного Товариства "Еффата" має глибоке символічне значення, є гаслом не лише до відповідної постави, але, і до активної творчої діяльності за прикладом Ісуса Христа. Це, найперше, постава до сприймання та передання іншим Божого Об'явлення, відкритості до розуміння сучасних потреб Української Греко–Католицької Церкви, відкритості до викликів та проблем, з якими сьогодні зустрічається християнин в Україні.

Біблійне товариство “Еффата” сприяє розвитку екуменічному та міжрелігійному діалогу. Це виявляється у спільних зустрічах і конференціях з представниками християнських і нехристиянських церков, головно також провадить дискусії з різними релігійними організаціями і сектами. Засноване товариство було 1994 р. за благословенням Ректорату Семінарії, зокрема колишнього Ректора, який і був першим його головою, а сьогодні екзарха Донецько–Харківського — Кир Степана Менька. Патроном  і духовним опікуном біблійного товариства Еффата є Архистратиг Михаїл.

Підготував

Тарас Семенюк

Студент Львівської Духовної Семінарії Святого Духа

Коментарі
Видима боротьба
Написав(ла) 'Гість' на 2006-06-19 21:28:13
Погоджуюсь з автором і вважю за належне наголосити на наступному: потрібно досліджувати і розбирати нові релігійні рухи оскільки вони вносять деструктивізм у традиційну віру українського народу, своєю новизною і простим підходом до розуміння Божества вони, тим самим, нівелюють більш як двохтисячолітню традицію-історію,яка декларувала віру у правдивого Бога який був на землі і прийняв нашу людську природу для того, щоб спасти рід людський від тенет зла. Секти і багато новітніх релігійних рухів "пропонують" бога надто примітивного і досяжного, натомість коли християнин знає що Бог, який створив світ, завжди буде недосяжний, але залишається натомість люблячим батьком, який дбає про своє створіння. Ця недосяжність штовхає людину все своє життя присвятити шуканню єдиної правди і любові, щоб стати учасником його буття і тим самим перемінювати світ навкруги, бути джерелом добра щоб тим самим перемогти, як Христос колись, зло. Там де буде багато добра і любові зло не матиме місця. 
Отож бажаю всім гарних пошуків і щиро бажаю авторам цієї сторінки чим по більше розміщувати подібні статті і в такий спосіб не мовчати, а навпаки діяти на благо всього народу.
Сектам війна
Написав(ла) kviten на 2006-06-19 23:35:42
Погоджуюсь. Їхня діяльність - і деструкція, і образа, і урок невірним традиції. 
Якби шановний пан долучився до нас, було б більше тих, кому це питання не байдуже.
Лицемірите, панове?
Написав(ла) 'Гість' на 2006-06-24 16:28:22
Скажіть будь ласка, чому серед націоналістів така велика кількість паганів та атеїстських ксенофобів, самою метою існування яких є протистояння християнству? 
 
Оріяни, РУН-вірці, так звані "нові українські генії" (прихильники Ярослава Оболонського) - цей перелік можна продовжувати до безкінечності, але разом з тим члени подібних спільнот запевняють у своїй причетності до націоналістичного руху. 
 
Якшання з антихристом?) А може просто в консерваторії щось поміняти?
Сам верблюд
Написав(ла) Gruz на 2006-06-25 00:38:05
Навіщо Ви когось з нас звинувачувати в лицемірстві?  
Ваша позиція правильна окрім самого заголовку позиції, який має на меті наїзд і конфронтацію. Навіщо? 
 
Чому серед правих багато різних язичників? Відповідь можна дати, проте ліпше шукати шляхи, як змінити ситуацію. І, в першу чергу, Церква і дієві християни мають показувати прикладом і діями, що таке християнство насправді. 90% аргументації ворогів базовані на млявості Церкви. 
Коротше, замість неконструктивних наїздів ліпше би генерували креативні ідеї.
Доведи язичнику що ти не верблюд))
Написав(ла) 'Гість' на 2006-06-25 00:57:10
90% аргументації ворога базуються на власному критинизмі, а до решти 10% відносяться діяння інквізиції 700-річної давності і, максимум, коридорні інтрижки Ватикану. 
 
Докладніше про критинизм тут: http://propovidi.narod.ru/ 
 
Що ж до млявості церкви - згоден на половину. Але ти, будучи християнином, не доведеш язичнику чи атеїсту різницю між християнством і юдейством, тому що для нього ти юдо-християнин, ворог. "Мачіть тєбя нада в сартірє, і маму твою, аби жидівської віри слов'ян не навчали". Це стара пісенька, її всі чули, але на цьому базується віра чималого шмату квазі-послідовників націоналізму. 
 
Особисто я не маю глобальних пропозицій, адже ні сектанту, ні атеїсту (по суті, теж фанатику) ніц довести не можливо. Тож чи є сенс діалогу? 
 
Якщо чесно, я не відчуваю себе достатньо компетентним давати якісь поради або пропонувати конструктив. Послідовникам брутального збочення цього робити нізя, як виходить з моєї останньої розмови з шановним Вортексом)) 
 
Антистар ака Комбат. 
 
P.S. Жодних наїздів. Якщо ми вже згадали Вортекса, запитай його, що він насправді думає про християнство)
Не зрозумів - до чого це все?
Написав(ла) Gruz на 2006-06-25 03:54:24
Сабж. Проблема в чому?
І як боротись ?
Написав(ла) trolik на 2006-07-11 19:01:03
Панове ! Мені прикро, що тепер слово "націоналіст" - асоціюється із поняттям "язичник" чи "РУНвірівець"... Цікаво, як має ставитись українець до релігії,яка по своїй суті є сектою і до організації, яка цю секту покриває, хоча вона значиться на документах як спортивно-патріотична організація і яка фінансується державою (ще і доволі непогано) Але на мою думку потрібно з цим боротись. Може хтось підкаже як ?
Написав(ла) taras на 2006-07-12 10:41:33
Слово "націоналіст" не асоціюється з поняттям "язичник" чи "рунвірець" ніяк
Зате "Язичник" і "Рунвірець" зазвича
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-19 13:10:02
По-перше, я ще ніколи не зустрічав лівих рунвірців або язичників. 
 
А по-друге, якщо не брати до уваги ультра-правих представників даної спільноти (типу скінів), вони поголовно націоналісти. 
 
До речі, час від часу язичницькі та рунвірські спільноти проводять спільні акції й заходи з націоналістичними силами.  
 
Наприклад: відзначення Биківнянських подій, бою під Крутами, Конотопської битви і т. д. Не рахуючи таких чисто традиційних свят як Івана Купала. 
 
Хтось може прокоментувати, чому націоналістичні сили проводять спільні заходи з сектантами - "ворогами християнської моралі"?
Є проблема
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-19 23:22:08
Націоналістичні принципи можуть сповідувати і православні (слово християнин в українському контексті вважаю за широким), і рідновіри.  
На ? останнього повідомлення є така відповідь: українська культура, містика, з якої має виростати політика, є православно-язичницька. саме православіє як релігійна форма є частково язичницькою. Тому-то гони язів на православних - не більше ніж додатковий розкол і кол в тіло Нації. Ті ж язи, що переважно займаються гоном є засобом ідеологічної зброї. Конструктив з їх сторони - нормальна річ, гон - таких треба валити. Крапка.
Цікаву думку маю...
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-25 12:53:21
Добре, будемо вважати, що з питанням відносин православних націоналістів з язами розібралися (хоча великого конструктиву в тому що "Ісус - жид, а всі православні - жидохристияни" я так і не побачив). 
 
Але річ не в тім. Чи не здається вам, що язи (не рахуючи того, що вони - безперечно секта) являються справді класною зброєю в руках антиукраїнських сил?
Є така підозра
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-26 13:13:30
Є підозра, що вони суто ідеологічна зброя. Козаки рубали шаблею і в церкву православну ходили. А хтось уже собі там додумав, що козаки були характерниками тощо. 
1. Язичнецька традиція так чи інакше збереглася. Зокрема і в православії. 
2. Але звідки хто знає яка та традиція була? Повидумували театр, водять хороводи - примітивно! 
3. Тому язичнество, яке зупиняється на антиправославії, - це ідеологічна зброя.
Забийте на язичниках
Написав(ла) Gruz на 2006-07-27 19:30:49
Годі дискутувати на цю тему. Язичників позбудемось при сильному Православ’ї. Є серед них конструктивні екземпляри, з ними є підстава робити спільні справи. Є неконкструктивні. В перспективі ми їх маємо асимілювати назад в християнство.
Игорь
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-30 00:46:21
Здравствуйте, извините, а мог бы кто-нибудь из вас привести в пример группы людей, которые верят в Господа, но не принадлежат к правослвной церкви, и которых можно назвать сектой?
Обжора
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-30 02:53:19
Я особисто маю під назвою "секта" всіх неправославних. 
Це всі ранньо-, та пізно протестантські та неорелігійні групи в Україні, які занесені сюди, немає різниці звідки. 
Тобто 
1. Свідки Єгови. 
2. Мормони. 
3. 50-ки 
4. адвентисти 7 дня. 
5 я можу їх назвати більше, як хочеш.
Игорь
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-31 12:16:38
Т.е. и бабтистов и пятидесятников можно также отнести к секте?  
Как вы считаете приносят ли вред обществу, выше перечисленные группы верующих? Если вы так считаете, то какой? 
Я считаю, что есть все библейские основания считать, что данные группы верующих можно назвать церковью, вы со мной согласны?
Обжора
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-31 13:34:28
Так, ми їх вважаємо сектами. І не тільки. В курсі академічного релігієзнавства їх так і називають. в пупер толерантних підручниках вони звичайно якось інакше називаються. 
Також закликаємо до ізжитія їх із землі руської. 
Игорь, ти належиш до якоїсь протестантської організації? якщо так, тоді сенсу немає вести розмову. 
Однак, всі вони несуть Україні альтернативу нашій національній суті: в змісті етики, світогляду, релігії. ці потвори заперечують те, за що вмирали їхні ж діди!!!
Игорь
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-31 15:20:49
Да, я баптист, но я всегда открыт к диалогу, и совсем не считаю, что нет смысла вести разговор. Мне непонятно почему ваше движение питает такую неприязнь к протестанским церквям, да и разве христианам подобает так говорить о людях, пусть даже о тех, богослужение которых отличается от православного или католического. И ответь мне, за что умирали наши деды? И, что мы отрицаем?
Игорь
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-31 19:24:02
я не могу считать свою церковь не церковью, по той причине, что она не является православной. О группах людей, которые веруют в Господа Иисуса Христа, и собираються вместе, чтобы прославить Его, не должно судить не с точки зрения Священного Писания, но напротив через Писание рассматривать все эти действия. Христианам не нужно искать то, что их разделяет, все что должно объединять весь христианский мир - это Христос. Даже если протестанские церкви отчличаются формами своего богослужения от православной или католической - это не должно разделять их. У нас один Бог, да будем все веровать в единородного сына Его Иисуса Христа дабы нам иметь жизнь вечную. И еще хотелось бы привести цитату из Священногог писания тем, котороые активно выступают против "сектанских церквей": 
 
[QUOTE] 
34 Встав же в синедрионе, некто фарисей, именем Гамалиил, законоучитель, уважаемый всем народом, приказал вывести Апостолов на короткое время, 
35 а им сказал: мужи Израильские! подумайте сами с собою о людях сих, что вам с ними делать. 
36 Ибо незадолго перед сим явился Февда, выдавая себя за кого-то великого, и к нему пристало около четырехсот человек; но он был убит, и все, которые слушались его, рассеялись и исчезли. 
37 После него во время переписи явился Иуда Галилеянин и увлек за собою довольно народа; но он погиб, и все, которые слушались его, рассыпались. 
38 И ныне, говорю вам, отстаньте от людей сих и оставьте их; ибо если это предприятие и это дело - от человеков, то оно разрушится, 
39 а если от Бога, то вы не можете разрушить его; [берегитесь], чтобы вам не оказаться и богопротивниками. 
(Деян.5:34-39)[/QUOTE]
Обжора
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-31 22:14:40
Я зрозумів тебе, Игорь. 
Ми - українці - маємо власний шлях пізнання Бога. Він є такий, яким нам його залишили батьки - православно-традиціоналістським. Маємо православіє і почасти язичнецькі (народні) свята. Так жили наші батьки.  
Натомість приходять різні протестанти, історія виникнення яких до України не має ніякого відношення, за бабки з-за кордону і кришування СБУ (я знаю про це), розбудовують свої будинки, використовуючи психотехнології, прийоми масової психології ( іспит здава з соц.психології, соц. управління та психології релігії) та інше. 
Поширюють неукраїнську релігійну культуру!  
а ти говориш мені.  
У мене в місті вони на Троїцю навмисне робили гучність аби перекричати дзвони православної церкви!!! 
Вонипролізають у владу і зовсім не по-християнськи заволодівають міськими грошима для молоді!!! 
Ми, ЦДПР, говоримо, є не просто християнство, а є українська християнська традиція - православіє!!! 
Чому ти не можеш вивчати Біблію в батьківській церкві??? 
Сучасні конфесії тобі, як і мені можуть не подобатися, але ж відрізняй православіє від нього. 
Відриваєшся від свого!!! Того, що так завзято вбивали (і за що гинули українці) протягом століть одночасно декілька окупантів. 
Подумай над цим. І спробуй осягнути Україну, як і Бога, своїм серцем і розумом. Мойсей присвятив себе Богові і свому народу. 
Так наслідуй його!!!
Игорь
Написав(ла) 'Гість' на 2006-07-31 23:01:45
Я с уверенностью могу сказать, что никаких психотехнологий в нашей церкви не используется. Когда я говорю с людьми, я делюсь с ними своей жизнью, я говорю им о том насколько моя жизнь изменилась после того как я обратился к Господу, конечно, я пока не могу сказать точно так как Апостол Павел:" 16 Ибо если я благовествую, то нечем мне хвалиться, потому что это необходимая [обязанность] моя, и горе мне, если не благовествую!" 
Чего еще я не могу понять, так это то, что ты делаешь большой акцент на национальности, разве ты не читал, что писал Павел: "А теперь вы отложите все: гнев, ярость, злобу, злоречие, сквернословие уст ваших; 9 не говорите лжи друг другу, совлекшись ветхого человека с делами его 10 и облекшись в нового, который обновляется в познании по образу Создавшего его, 11 где нет ни Еллина, ни Иудея, ни обрезания, ни необрезания, варвара, Скифа, раба, свободного, но все и во всем Христос.", во Христе нет национальности. Если вы не согласны с чем-то, что есть в нашей церкви, и если мы не согласны с тем, что есть в традиционной правосланой, то не стоит в этот костер кидать еще больше дров, я думаю мы должны относится с уважением друг ко другу. С таким настроем, какой имеете вы проблема непонимания не разрешится. Не станете же вы отсекать части тела Иисуса Христа? Ведь и мы то имеем Господа в храминах своих телесных, и одним Духом напоены. Я думаю, что не страшно оторваться от своей традиции, страшно оторваться от Христа. Те кто умирал за веру во Христа - блаженны, таковых ждет награда, они проповедовали Христа Господа, и к другому Христу я не прилиплялся, но к тому же, за которого умирали и терпели поношение они, если только за Него. Моисей был частью божьего народа, и мы также часть одного большого народа, народа который верит в Своего Спасителя Иисуса Христа и ждет Его, спасенного народа. Не нужно делать различ
Квітень
Написав(ла) 'Гість' на 2006-08-20 01:33:25
Думки християнина - його приватна позиція. 
ЦДПР стоїть на позиції етноцентричної реформи православія.
Думки квітня про позиції ЦДПР - його при
Написав(ла) Gruz на 2006-08-20 03:25:46
"ЦДПР стоїть на позиції етноцентричної реформи православія." 
 
Пригадується, що основний закид до язичників саме в етноцентричності язичництва полягає. Типу у німців один Бог, в українців інший, а в жидів третій.  
 
ЦДПР стоїть на позиції реанімації Православ’я, як справді живої релігії, дуже дієвої і такої, що дає відповіді на всі питання. Цараз це паралітик, який ще не вмер, але вже давно смердить від пролежнів. 
Як це зробити в умовах, коли Церкві це не треба? Це питання...
Ігорю
Написав(ла) Gruz на 2006-08-20 04:15:58
Маємо справу з типовою підміною понять, коли загадну цитату про відсутність у Христі Елліна, іудея і т.д. подають як підставу космполітизму. 
Слова Христа кажуть не про усування різниці в культурі, мові, менталітеті, а про спільне розуміння справедливості у світі, про рівну відповідальність перед Богом незалежно від нації. 
 
Тому християнин українець має долучатись до боротьби чеченців, ЕТА чи ІРА. А християнин китаєць має бути проти витіснення китайцями інших націй і рас. 
Ваше ж трактування, Ігорю, стоїть на позиціях того, що нації мають перетравитися в одному котлі. І я тут не можу визначити, чого більше в цій темі - Віри чи геополітики.
По реформі
Написав(ла) 'Гість' на 2006-08-20 11:33:26
Дана тема - православіє/нація - буде окремо опрацьована релігієзнавцями. Результати - на вячорці та читаннях ЦДПР. 
 
Дійсність релігійна. 
1. Кількість неправославних організацій структур зростає загрозливо, що несуть чужорідну культурну символіку. 
2. Не всі православні конфесії її несуть у повній мірі. УПЦ МП і УГКЦ тому приклад. 
3. Тому основною ідеєю етноцетричної реформи є положення про зв язок православія з української культурою, порушувати який є практикою постколоніальної України. 
4. ЦДПР щодо універсалій номіналістична. Тому Груз "спільне розуміння справедливості у світі, про рівну відповідальність перед Богом незалежно від нації" це суто твоє твердження, яке не має нічого спільного як із наробками попередників - Дмитро Мирон і Донцов, Лупиніс, так із політичної практикою, що виростає із потреби забезпечення інтересів спільноти - вся історія людства є боротьба за першість - Гобс, Козельський, Клаузевіц. 
4. Тема іншої дискусії. Українець не повинен підтримувати ЕТА та ІРА, але Іспанію та Англію, про татар і русскіх не забувай. Придністров я, Пн. осетини та Абхази дуже чекали рішення ЄС по КОСОВО. Чечні - підтримка.
Е ні...
Написав(ла) Gruz на 2006-08-20 13:17:17
Ні, Квітню, я знову переконався, що ми маємо різну мету в житті і різні бачення.Я бачив його для інших ідей. Це питання ключове. Тому ми маємо вирішити від чого штовхаємось. Від справедливості в загальному розумінні з її частковим випадком щодо України, чи від справедливості по-українськи, як загального розуміння справедливості.  
Я стою на перших позиціях. Ти на других. Ми в корені маємо різні підстави мислення, тому навряд чи маємо підстави говорити про спільну роботу надалі. Це треба питання утрясти на засіданні редакції, бо воно підставове. 
Бо інакше я не хочу добру справу з мерзоти починати. А з такими позиціями, як ти виголосив - так воно для мене і є.
Універсалії
Написав(ла) Kviten на 2006-08-20 14:06:49
? стосовно універсалій - має бути питанням джерела змісту універсалій. 
Твоя позиція по універсаліям, як на мене, Драгоманівська: виходиш зараннє з абстрактних позицій, накладаючи їх на конкретику. У Метафізиці це називається аргументреторсії: прийняття за підставу без доведення, коли важко чи не можливо довести. Міша Д. говорив про цінність " миру", відтак заперечив війну як таку.  
Я номіналіст, джерелом змісту універсалій є колективна практика. ЗВідси формула: що добре для українця, те є справедливе. Тому Діма Д. обстоював педагогіку сильного. "На місце амор інтелектуаліс має стати віра..."-пише Діма.  
Ми відповідальні тільки перед Богом і померлими, нинішніх, ненароджених. 
Сьогоднішній глобальний порядок якраз і будується на засаді якось "спільного" розуміння універсалій, втілених у міжнародному праві. Тільки от чомусь виходить, що універсалії в застосуванні дають Добро тільки для вибраних держав, а не для всіх. 
Яків Козельський, українець 18 ст., про це писав: "Якщо в державі панує громадянський закон (любов до ближнього - українця до українця), то між державами панує природній закон (хто кого)". І ми ето відім. 
 
Тому я відкидаю твоє звинувачення у тому, що суть людської історії є "мерзота". 
 
Історія будь-якої думки - політичної, економічної, етично, естетичної, навіть натурфілослфської - давала одним універсаліям різного змісту. Мислиш ти, Груз, в рамках європейської філослфії з її ідеалом абсолютної істини. Тільки от хто може із впевненістю у вірності її наповнити !!!конкретним змістом!!! ? 
Скажи: що є джерелом змісту універсалій? 
я кажу кровно-духовна спільнота.
Скажи: що є джерелом змісту універсалій?
Написав(ла) Gruz на 2006-08-20 14:14:20
Християнство
а колективна практика народу?
Написав(ла) Kviten на 2006-08-20 14:29:40
а колективна практика народу? 
Х-во? обгрунтуй чому у випадку взагалі (тоді як бути з буддизмом, ісламом, етнорелігіями Японії, Африки), і конкретно українців. 

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишити коментарі.
Будь ласка, реєструйтеся.

Powered by AkoComment 2.0!

 
< Попередня
© 2008 Центр Дослідження Правого Руху
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.